مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1396 ساعت 08:552017-09-12فناوري

نمره سواد دیجیتالی مردم ایران چند است؟


معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: علیرغم اینکه ضریب نفوذ اینترنت و گوشی های هوشمند در ایران بالای 50 درصد است، اما متأسفانه دانش و سواد دیجیتالی مردم 12 از 100 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، حمید ضیایی پرور در حاشیه همایش فعالان سواد فضای مجازی سراسر کشور افزود: نشست فعالان فضای مجازی پیش درآمدی بر دومین همایشی است که قرار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فصل پاییز برگزار کند و هدف همه این همایش ها تولید ادبیات مربوط به حوزه تازه مجازی و سواد مجازی در حوزه دیجیتال است.

وی ادامه داد: مردم ما دسترسی های فراوانی به ابزار و فناوری های دیجیتالی پیدا کردند، اما مهارت ها و آگاهی های لازم برای استفاده از این ابزار ها را به اندازه کافی ندارند، بررسی های مرکز فضای مجازی نشان می دهد علیرغم اینکه ضریب نفوذ اینترنت و گوشی های هوشمند در ایران بالای 50 درصد است و پا به پای دنیا پیش رفته ایم، اما متأسفانه دانش و سواد دیجیتالی مردم در سطح بسیار پایینی است به شکلی که طبق گزارش رسمی مرکز ملی فضای مجازی از صد نمره 12 نمره بیشتر نیست که این عدد بسیار نامناسب است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: نحوه کارکردن با موتورهای جستجوگر، نحوه آگاهی مردم از تراکنش های بانکی، نحوه کسب اطلاعات از شبکه های اجتماعی، آسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمره سواد دیجیتالی مردم ایران چند است؟

نمره سواد دیجیتالی مردم ایران چند است؟