مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1396 ساعت 08:402017-09-10سياسي

وزارت بهداشت: چیزی به اسم"طب اسلامی" نداریم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خدا دوست چندی پیش در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، تاکید کرده بود که برخی به نام طب اسلامی و سنتی، با بدیهی ترین مسائل پزشکی مانند واکسن و پیوند اعضا مخالفت می کنند که با این کار آن ها، برخی از مردم علاوه بر از دست دادن جان خود، مال خود را نیز از دست داده اند.

بیشتر این افراد دام خود را برای کسانی که بیماری های صعب العلاج دارند، پهن کرده و با منع بیماران از مراجعه به پزشکان طب رایج، آن ها را مجبور به استفاده از شیوه های درمانی نادرست و بدون مستندات علمی خود ترغیب می کنند.

چندی پیش نیز انجمن علمی طب سنتی با انتشار بیانیه ای از جریاناتی که با سوء استفاده از نام اسلام و ائمه معصومین(ع)، به حوزه طبابت و طب سنتی ایرانی وارد شده و سلامت شهروندان و اعتقادات دینی آنان را به مخاطره انداخته اند اعلام برائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "این مدعیان بدون اینکه مدارج علمی طب سنتی یا طب رایج و احتمالا علوم دینی را طی کرده باشند و بدون بهره از هرگونه دانش شناخت بدن و قواعد حاکم بر آن و خواص گیاهان دارویی و مداخلات دارویی آن ها با داروهای شیمیایی، صرفا با استنباط شخصی از روایات طبی که در مورد اکثر آن ها بررسی های لازم از نظر اعتبار و دلالت و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: چیزی به اسم"طب اسلامی" نداریم

وزارت بهداشت: چیزی به اسم"طب اسلامی" نداریم