مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1396 ساعت 17:302017-09-06پزشكي

تبدیل پرستاری به حرفه نیازمند فرهنگسازی است


معاون پرستاری ورزات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: تبدیل پرستاری به حرفه نیازمند فرهنگسازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غضنفر میرزابیگی صبح امروز در کنگره بین المللی پرستاری و حرفه ای شدن در سطح ایران و جهان که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: از پرستاری به عنوان تعابیر مختلفی همچون شغل و صنف یاد شده که برای تبدیل آن به حرفه نیازمند فرهنگسازی درمیان جامعه پرستاری است.

وی افزود: هنوز به معنای واقعی کلمه از پرستاری به عنوان حرفه یاد نمی شود و در مراحل اولیه تبدیل به حرفه به سر می برد و برای تبدیل آن نیازمند اقدامات جدی است.

میرزا بیگی درباره تعاریف حرفه بیان کرد: حرفه شامل یک تخصص است که دارای هنجار و استانداردهای مورد نیاز است که باید توسط افراد شاغل رعایت شود.

معاون پرستاری ورزات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی درباره تفاوت های صنف و حرفه خاطرنشان کرد: در صنف فقط به حقوق صاحبان صنف توجه می شود ولی در حرفه علاوه بر حقوق صاحبان حرفه، به حقوق مردم نیز توجه کرده و به آن ها خدمات دهی می کند.

میرزا بیگی درباره اقداماتی که به منظور تبدیل پرستاری به حرفه صورت گرفته است، تصریح کرد: نهادهایی همچون سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری برای تبدیل پرستاری به حرفه تاسیس شده اند که با همکاری با یکدیگر توانسته اند بسیار موثر باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل پرستاری به حرفه نیازمند فرهنگسازی است

تبدیل پرستاری به حرفه نیازمند فرهنگسازی است