مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1396 ساعت 18:552017-09-04اقتصادي

مدیریت بحران: نیمی از ساختمان های کشور در معرض آسیب هستند


" معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: نیمی از ساختمان ها و خانه های کشور به علت فرسودگی یا جانمایی اشتباه در ساخت و ساز در معرض آسیب های ناشی از بلایای طبیعی قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اسماعیل نجار روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت و ساز خانه های روستای سیل زده چنار در عجب شیر، بدون ذکر آمار مشخصی اظهار کرد: بیشتر این واحدها در شهرها و در بافت های فرسوده یا سکونت گاه های غیررسمی حاشیه شهرها قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در هنگام بروز حوادث طبیعی چون سیل و زلزله بیشترین خسارت ها به مناطق روستایی وارد می شود، افزود: بازسازی و نوسازی سالیانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی با مقاومت بالا در برابر زلزله از برنامه های درازمدت دولت است.

نجار با بیان اینکه باید از حوادث گذشته درس عبرت بگیریم، نقش مردم را در کاهش خسات های جانی و مالی مهم ارزیابی کرد و افزود: صاحبان خانه ها باید در ساخت خانه از سازمان نظام مهندسی در شهرها و بنیاد مسکن در روستاها استعلام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه اوایل سالجاری و به دنبال بارندگی های شدید، سیلاب هایی رخ داد که موجب ایجاد خسارت هایی در 2 شهرستان آذرشهر و عجب شیر شد.

نجار همچنین از اختصاص اعتبار 60 واحد مسکونی برای سیل زدگان روستای چنار عجب شیر خبر داد و افزود: 47 قطعه زمین جهت احداث وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت بحران: نیمی از ساختمان های کشور در معرض آسیب هستند

مدیریت بحران: نیمی از ساختمان های کشور در معرض آسیب هستند