مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1396 ساعت 11:402017-09-01اجتماعي

نماز عید قربان با شکوه هرچه تمام تر در تاجیکستان برگزار شد


مراسم تجلیل از عید قربان در تاجیکستان ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز به وقت محلی، تحت تدابیر شدید امنیتی با اقامه نماز عید در مساجد این کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، مراسم تجلیل از عید قربان در تاجیکستان ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز تحت اقدامات شدید امنیتی با اقامه نماز در تمامی مساجد جامع این کشور آغاز شد.

در نماز عید سال جاری در مقایسه با سال های قبل حضور مردم کم رنگ تر به نظر می رسید.

گرچه این روز از سوی شورای علما مرکز اسلامی تاجیکستان روز عید سعید قربان اعلام شده اما وزارت آموزش و پرورش این کشور به طور رسمی 1 سپتامبر را روز کاری اعلام کرد.

به همین دلیل کودکان و نوجوانان که بخش مهم عیدهای رمضان و قربان در این کشور را تشکیل می دهند نتوانستند همانند سال های قبل به طور گسترده به خانه های همسایه ها و فامیل خود بروند و هدایایی از بزرگسالان دریافت کنند.

به نظر می رسد که تغییرات و اصلاحات در قانون جشن ها مراسم ها که اخیرا از سوی رییس جمهور تاجیکستان تأیید و پارلمان این کشور آن را تصویب کرد در روند تجلیل این عید نیز بی تأثیر نبوده است.

از آنجا که عید قربان طول 3 روز تجلیل می شود مردم این کشور می توانند روزهای شنبه و یکشنبه برابر با 2 و 3 سپتامبر عید سعید قربان را جشن بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماز عید قربان با شکوه هرچه تمام تر در تاجیکستان برگزار شد

نماز عید قربان با شکوه هرچه تمام تر در تاجیکستان برگزار شد