مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1396 ساعت 10:062017-08-30بين الملل

سفیر آمریکا تاجیکستان را ترک می کند


الیزابت میلارد سفیر آمریکا در دوشنبه 31 آگوست سال جاری به دلیل انتصاب به ریاست اداره امور اروپا و اوراسیا وزرات خارجه آمریکا، تاجیکستان را ترک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در دوشنبه، الیزابت میلارد سفیر آمریکا در دوشنبه 31 آگوست سال جاری به علت انتصاب به ریاست اداره امور اروپا و اوراسیا وزرات خارجه آمریکا، تاجیکستان را ترک می کند.

سفیر جدید آمریکا در دوشنبه تاکنون منصوب نشده و کوین کویرت معاون رهبر نمایندگی دیپلماسی سفارت این کشور پس از خروج میلارد به عنوان کاردار سفارت این کشور در تاجیکستان فعالیت خواهد کرد.

در طول فعالیت میلارد آمریکا و تاجیکستان همکاری های دوجانبه را در چارچوب طرح 5+1 گسترش دادند که به 5 کشور آسیای مرکزی و کاخ سفید امکان همکاری های چند جانبه در راستای منافع مشترک را می دهد.

در زمان فعالیت میلارد 2 کشور بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و همکاری ها را در زمینه های اقتصادی، نظامی، بهداشتی و آموزش و پرورش گسترش دادند.

میلارد پس از ادای سوگند در 14 دسامبر سال 2015 در واشنگتن به عنوان سفیر آمریکا در تاجیکستان منصوب شد.

آسیای مرکزی و تاجیکستان همواره به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک و حیات خلوت روسیه مورد اهمیت آمریکا بوده است و واشنگتن با روشهای مختلف در سالهای اخیر در تلاش برای نفوذ در این کشور اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر آمریکا تاجیکستان را ترک می کند

سفیر آمریکا تاجیکستان را ترک می کند