مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1396 ساعت 11:402017-08-29اقتصادي

مشعل های بزرگترین پالایشگاه گاز کشور کم می شوند


تفاهم نامه فروش گازهای فلر بزرگترین پالایشگاه گاز کشور منعقد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد مهدی هاشمی، سرپرست فاز 12 مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت برنامه های استراتژیک این مجتمع در حوزه محیط زیست گفت: برنامه کاهش فلرینگ پالایشگاه نهم تا خاموشی کامل این فلرها دنبال می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از گازهایی که به سمت فلر می رود، قابل استحصال بوده و امکان بازگشت به چرخه تولید دارد، گفت: در همین راستا مطابق تجربه فاز یک، مطالعات لازم برای بازگشت نیمی از گازی که به فلر ارسال می شود، در حال بررسی و انجام است.

هاشمی افزود: نیمی دیگر از گاز ارسالی به فلر نیز که امکان بازگشت به چرخه تولید ندارد، اما دارای ارزش حرارتی است در قالب یک تفاهم نامه به کارخانه سیمان کنگان فروخته می شود.

سرپرست پالایشگاه نهم پارس جنوبی مهم ترین هدف این طرح را کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود وضعیت محیط زیست منطقه عنوان کرد و گفت: این اقدام ذی نفعان اجتماعی فراوانی از جمله کارکنان شرکت و مردم ساکن در منطقه و تأثیر به سزایی در حفاظت از محیط زیست و جامعه پیرامونی دارد.

به گفته وی از دیگر مزیت های این طرح حرکت در راستای تعهدات بین المللی است که ایران در کنفرانس پاریس متعهد شده انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشعل های بزرگترین پالایشگاه گاز کشور کم می شوند

مشعل های بزرگترین پالایشگاه گاز کشور کم می شوند