مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1396 ساعت 11:102017-08-24اجتماعي

هواشناسی:مازندرانی ها شهریورماه منتظر باران نباشند


مدیرکل هواشناسی مازندران براساس بررسی نقشه های پیش بینی اعلام کرد که مردم این خطه شمال کشور در شهریورماه منتظر باران و خنک شدن دمای هوا نمانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایران، سید محمدرضا رضوی روز پنجشنبه گفت : بررسی ها نشان می دهد که در شهریورماه باران چندانی در این استان نخواهیم داشت و از لحاظ دما نیز کاهش محسوسی اتفاق نمی افتد.

وی گفت : در پنج ماهه سال جاری میزان بارش باران درمازندران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش داشت و برآورد ما این است که این کاهش بارش ها در شهریورماه به 40 درصد نیز برسد.

رضوی گفت: مردم مازندران در بهار سال جاری نیز با دمای 38 تا 40 درجه از لحاظ دمایی وضعیت بی سابقه ای را تجربه کردند و این گرما و کاهش بارش به ذخیرگاه های آب نیز در این استان خسارت های زیادی وارد کرد.

مدیرکل هواشناسی کشت دوم برنج را در این استان خسارت مضاعف به منابع آب های زیرزمینی دانست و افزود : با کاهش بارش ها عمق چاه های آب نیز پایین تر رفت و تداوم این روند سفره آب زیرزمینی را با شوری مواجه می کند.

رضوی راهکار غلبه بر کاهش باران را صرفه جویی، مدیریت منابع آبی ، صرف نظر از کشت دوم محصولات کشاورزی آب بر و جلوگیری از حفر چاه های عمیق دانست.

نرمال شدن بارش باران در پاییزمدیرکل هواشناسی مازندران طبق بررسی نقشه های هواشناسی پیش بینی کرد که میزان بارش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواشناسی:مازندرانی ها شهریورماه منتظر باران نباشند

هواشناسی:مازندرانی ها شهریورماه منتظر باران نباشند