مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 ساعت 11:252017-08-23پزشكي

استفاده از مولکول قند برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی


دانشمندان در دانشگاه "ورزبورگ" در آلمان مولکول قند جدیدی را توسعه دادند که به تومورها چسبیده و به منظور تشخیص سریع سرطان و کشتن تومورها استفاده می شود.

- دانشمندان در دانشگاه "ورزبورگ" در آلمان مولکول قند جدیدی را توسعه دادند که به تومورها چسبیده و به منظور تشخیص سریع سرطان و کشتن تومورها استفاده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از لینکف، این مولکول برای هدف گیری و اتصال به "گالکتین-1" (galectin-1)، ایجاد شده که پروتیینی است که به طور طبیعی در تمام سلول های سالم ما وجود دارد اما توسط سلول های تومور به شدت و به صورت افراطی تولید می شود.

اهمیت گالکتین-1 به این دلیل است که نه تنها، غلظت بالای آن می تواند یک نشانگر برای وجود تومور باشد بلکه همچنین به تومورها کمک می کند تا خود را از سیستم ایمنی پنهان کنند.

محققان به منظور مفید بودن مولکول قند جدید برای تحقیق و آزمایشات بالینی، آن را به طور خاصی مهندسی کرده اند که رنگ های فلورسنت یا سایر محموله ها، از جمله داروها، می توانند به آن متصل شوند.

این کار به محققان اجازه می دهد تا مولکول را ردیابی کنند.

زیرا غلظت زیاد آن می تواند نشان دهنده وجود یک تومور باشد.

محققان با استفاده از همان مولکول که مجهز به یک داروی ضد سرطان هدفمند است، می توانند آن را به یک راه امن و آسان برای انتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از مولکول قند برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی

استفاده از مولکول قند برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی