مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 ساعت 08:552017-08-23اقتصادي

مبادلات ترکیه و سنگاپور به 2 میلیارد دلار می سد


وزیر اقتصاد ترکیه گفت که ترکیه و سنگاپور می خواهند تا پایان سال 2018 حجم تبادلات تجاری خود را به 2 میلیارد دلار برسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از خبرگزاری آنادولوو ترکیه، نیهات زیبک چی در سخنرانی خود در نشست تجاری ترکیه-سنگاپور گفت که قرارداد تجارت آزاد بین ترکیه و سنگاپور تا اول اکتبر اجرایی می شود.

او گفت: ما مذاکرات خود را درمورد گسترده ترین و جامع ترین قرارداد تجارت آزاد تاریخ ترکیه با سنگاپور شروع کردیم و در 2015 آن را نهایی کردیم.

سنگاپور اولین کشوری است که من به عنوان وزیر به آن سفر کرده ام و قرارداد تجارت آزاد بین ترکیه و سنگاپور هم اولین قرارداد تجارت آزادی است که من به عنوان وزیر آن را شروع و نهایی کرده ام.

زیبک چی گفت که این قرارداد برای تولید، خدمات، سرمایه گذاری، خریدهای عمومی و سایر زمینه های صنعتی بین دو کشور برقرار خواهد بود.

طبق اعلام موسسه آمار ترکیه سال گذشته ارزش صادرات ترکیه به به سنگاپور به رقم 418 میلیون دلار رسید درحالی که واردات ترکیه از این کشور آسیای جنوب شرقی برابر با 363 میلیون دلار شد.

وزیر صنعت و تجارت سنگاپور، ایسواران هم گفت که توافق تجارت آزاد گام مهمی برای تقویت روابط دو کشور است و شرکت ها را قادر می سازد دست به سرمایه گذاری های جدیدی بزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبادلات ترکیه و سنگاپور به 2 میلیارد دلار می سد

مبادلات ترکیه و سنگاپور به 2 میلیارد دلار می سد