مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 ساعت 02:312017-08-22بين الملل

یادداشت/ سید نعمت الله عبدالرحیم زاده راهبرد بی راهبرد ترامپ در افغانستان


بی برنامگی ترامپ در راهبرد خود یا به عبارت روشن تر، بی راهبردی او باعث شده آینده جنگ در افغانستان و نحوه عمل آمریکا در آنجا مبهم تر از گذشته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " سید نعمت الله عبدالرحیم زاده در روزنامه جوان نوشت: دونالد ترامپ از همان اوایل ورود به کاخ سفید گفته بود به دنبال راهبرد جدیدی در افغانستان است و از مقام های ارشد خود به خصوص جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا، طرح و نظراتشان در مورد چگونگی وضعیت افغانستان را خواسته بود تا با بررسی آن به جمع بندی و تدوین راهبردش در این کشور برسد.

او با گذشت هشت ماه سرانجام در شامگاه دوشنبه 21 آگوست به پایگاه نظامی فورت مایر آرلینگتون رفت تا با یک سخنرانی در حضور جمعی از نظامیان و سیاستمداران امریکایی راهبرد خود در افغانستان را اعلام کند.

او دو روز قبل و بعد از نشست مشترکی با فرماندهان ارشد نظامی در کمپ دیوید توییتی را منتشر کرد تا خبر از تصمیمات جدیدی در مورد افغانستان بدهد، البته سخنرانی او در آرلینگتون همزمان با اعلام این تصمیمات بود.

اعلام این تصمیمات در آرلینگتون می توانست موضع او و دولتش را در قبال جنگ افغانستان روشن کند تا به این بلاتکلیفی در هفت ماه گذشته خاتمه داده شود اما به نظر نمی رسد این اتفاق افتاده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ سید نعمت الله عبدالرحیم زاده راهبرد بی راهبرد ترامپ در افغانستان

یادداشت/ سید نعمت الله عبدالرحیم زاده راهبرد بی راهبرد ترامپ در افغانستان