مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1396 ساعت 15:452017-08-22سياسي

تدوین سیاست های ضعیف، نتیجه کم توجهی به آمار است


عضو هیئت علمی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران گفت: کم توجهی به آمار و تضعیف مراکز آماری و نظرسنجی، باعث می شود تدوین سیاست های ضعیف اتفاق بیفتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معصوم آقازاده ظهر امروز در سمینار آموزشی آشنایی با افکار عمومی که با مشارکت روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان، مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده نگری استان زنجان و جهاد دانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست ها مبتنی بر ارزش ها، علایق و منافعی است که داریم، در واقع، همین ارزش ها و علایق و منافع هستند که تعیین می کنند در یک شرایط مشخص چه تصمیمی در رابطه با اقدامات پیش رو گرفته شود و باید بدانیم که افراد، خانواده ها، مسئولان، سازمان ها و دولت ها دارای سیاست هایی هستند.

وی با اشاره به مفهوم سیاست گذاری، خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیم ها بر اساس ارزش ها و منافع عمومی جامعه و اجرای آن ها در دوره های زمانی مشخص و نامشخص، تعریفی از مفهوم سیاست گذاری است.

آقازاده با اشاره به سیاست گذاری مبتنی بر شواهد، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای جدید در حوزه سیاست گذاری، سیاست گذاری مبتنی بر شواهد است که با قرار دادن بهترین شواهد و مدارک موجود در قالب توسعه و اجرای سیاست کمک می کند که تصمیم گیری آگاهانه در مورد سیاست ها، برنامه ها و پروژه ها اخذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین سیاست های ضعیف، نتیجه کم توجهی به آمار است

تدوین سیاست های ضعیف، نتیجه کم توجهی به آمار است