مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1396 ساعت 11:102017-08-22پزشكي

علت "سوزن سوزن شدن" کف پا چیست؟


عضو انجمن صنفی جراحان عمومی ایران گفت: احساس سوزن سوزن شدن پا از سطح ملایم تا شدید در افراد مختلف مشاهده می شود و علت آن متعدد و مختلف است.

- دکتر غلامرضا زمانی در گفت وگو با ایسنا، گفت: پارستزی، اصطلاح درمانی برای احساس گرما و درد و نیز احساس سوزن سوزن شدن پا یا مورمور شدن است.

وی ادامه داد: این احساس می تواند از سطح ملایم تا شدید در افراد مختلف مشاهده شود و نیز امکان ایجاد آن به صورت حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (بلند مدت) به طور طبیعی وجود دارد و علت سوزش کف پا متعدد و مختلف است و می تواند از خستگی ساده تا شرایط جدی تر همچون وارد شدن آسیب به اعصاب، ناهنجاری ستون فقرات یا مشکلات چرخش خون باشد.

عضو انجمن صنفی جراحان عمومی ایران افزود: بنابراین هنگام مشاهده این شرایط باید دلیل اصلی مشکل در اسرع وقت تشخیص داده شود تا از وارد شدن آسیب بلند مدت و گسترش احتمالی بیماری جلوگیری کرد.

زمانی گفت: در این رابطه مشکلات سیستمیک بدن همچون ابتلا به بیماری دیابت و آسیب های وارد شده به اعصاب در ناحیه کمر می تواند باعث نوروپاتی یا از دست دادن احساس در پاها شود و این شرایط اغلب باعث سوزش سر انگشتان دست و پا می شود و افرادی که از سندروم سوزن سوزن شدن رنج می برند، ممکن است به طور هم زمان با مشکلاتی در سایر نقاط بدن خود مواجه باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت "سوزن سوزن شدن" کف پا چیست؟

علت "سوزن سوزن شدن" کف پا چیست؟