مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1396 ساعت 10:512017-08-22بين الملل

جنگ و کشتار بی پایان؛ استراتژی جدید آمریکا در افغانستان


افغانستان زیر سایه بیش از 100 هزار نظامی غربی به آرامش نرسید و مطمئناً با وجود راهبرد جدید واشنگتن نیز امنیت تأمین نشده و یک ملت دچار آسیب های جدید خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار "، زلمی استانکزی استاد دانشگاه بغلان در یادداشت اختصاصی به بررسی چرایی چرخش 180 درجه ای رییس جمهور آمریکا در قبال افغانستان و سود ناشی از آن و همچنین دورنمای روزگار افغانستانی ها پرداخت.

استانکزی نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا صبحگاه امروز (سه شنبه) به وقت کابل راهبرد واشنگتن در قبال افغانستان را اعلام کرد و خلاف انتظارات و اظهارات پیشین خود مسائلی را مطرح کرد که خود خلاف آن اعتقاد داشت.

ترامپ حضور سربازان کشورش را در افغانستان افزایش داده و بر مناطقی نیز این سربازان حمله خواهند کرد، در حالیکه بر اساس استراتژی نظامی سابق آمریکا تمام سربازان این کشور نقش آموزش و مستشاری را عهده دار بودند.

وی آمار سربازان که قرار است به کابل اعزام شوند و همچنین چگونگی و مکان عملیات های سربازان تحت امرش را افشا نکرد، اما بر پیروزی این سربازان تأکید ورزید.

به این ترتیب، ترامپ دیگر آن اعتقادات و باورهایش در امور افغانستان را نداشته و با چرخش 180 درجه، سرنوشت افغانستان و سربازان آمریکایی را طور دیگری رقم می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ و کشتار بی پایان؛ استراتژی جدید آمریکا در افغانستان

جنگ و کشتار بی پایان؛ استراتژی جدید آمریکا در افغانستان