مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1396 ساعت 08:462017-08-22فرهنگي

ابراهیم حقیقی: سهل انگاری و اینترنت گردی معضل طراحان جوان است


داور جشنواره های عکس و پوستر معتقد است: گرافیست های جوان چنان سهل انگار شده اند که به جای اینکه بروند اصل اثر را در مکان درست آن بیابند، سراغ اینترنت می روند و همه تصاویر با کیفیت پایین رایج در اینترنت به پوستر تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس"، بهرام کلهرنیا دبیر بخش پوستر نخستین جایزه هنری قلب تهران گفت: با توجه به اینکه طراحان گرافیک پوسترهایی را برای این جایزه فرستادند اما یک بی توجهی نسبت به فراخوان در بیشتر افراد دیده می شود و تعریفی که باید از پوستر به عنوان یک رسانه گویای محیطی-اجتماعی داشته باشند، نزد آنان کامل نبوده است و بیشتر به نوعی رویاپردازی شاعرانه، بیان شخصی موضوع و استفاده از احساسات فردی اکتفا کرده اند، بنابراین تعدادی از آثار به این دلیل توسط شورای انتخاب و داوری حذف شد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه طراحان گرافیک جوان نسبت به کاربرد خط در گرافیک تمرین کافی ندارند، بنابراین ما با دشواری دیداری آثار در این وجه روبرو شدیم که متن با تصویر هماهنگ نشده است.

نکته دیگر اینکه تعدادی از شرکت کنندگان از منابعی تصویری استفاده کرده اند که کلیشه ای است و از اینترنت گرفته شده و فاقد اصالت است.

در بخش اصلی جایزه که به مجموعه تاریخی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی قلب تهران مربوط است کاستی هایی در آثار دیده می شود و ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراهیم حقیقی: سهل انگاری و اینترنت گردی معضل طراحان جوان است

ابراهیم حقیقی: سهل انگاری و اینترنت گردی معضل طراحان جوان است