مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 17:252017-08-21پزشكي

نسلی چاق و بیمار، تهدیدی فراروی کشور


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شیوع 19 و نیم درصدی چاقی در کودکان ایرانی هشدار داد: در صورتی که مسئولان و والدین به این مساله توجه نکنند، نسل آینده کشور افراد چاقی خواهند بود که با انواع بیماری های سخت و مزمن دست به گریبان می شوند.

دکتر عبدالرضا نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: امروزه مشکل عمده در خصوص معضل چاقی جامعه مربوط به چاقی در کودکان است؛ طبق مطالعه ای که در سال 1395 در خصوص بررسی وضعیت چاقی در ایران صورت گرفت، به لحاظ شیوع چاقی در کودکان و نوجوانان جزو کشورهای چاق دنیا هستیم.

وی افزود: البته باید این را در نظرداشته باشیم که در استان های جنوب شرق کشور مانند کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی میزان سوءتغذیه بسیار بالا است و کودکان این مناطق به طور عمده چاق نیستند و وقتی با عدد تهران (36 درصد افراد زیر 20 سال چاق هستند) و سایر استان ها جمع بسته می شود، رقم شیوع چاقی کودکان ایرانی کاهش می یابد؛ اما اگر استان های دچار سوءتغذیه را از این آمار جدا کنیم، شیوع چاقی رقم بسیار بالاتری می شود.

نوروزی گفت: نکته مهم در این زمینه این است که ما در آینده با نسلی بزرگ مواجه خواهیم بود که در تمام سال های عمر خود چاق بوده اند؛ درحالی که بیشتر افرادی که اکنون چاق هستند، مثلا تا سن 20 سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسلی چاق و بیمار، تهدیدی فراروی کشور

نسلی چاق و بیمار، تهدیدی فراروی کشور