مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 14:352017-08-21اقتصادي

استان مرکزی 2670 مسجد دارد


رییس اداره قرآن اداره کل اوقاف استان مرکزی گفت: در حال حاضر 2670 مسجد در سراسر استان مرکزی وجود دارد.

- عبدالله حسینخانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی گفت: بعد از انقلاب اسلامی تعداد مساجد قطعا دو برابر شده است، اما با این وجود هنوز هم در استان بویژه در شهرک هایی که قدمت چندانی ندارند، با کمبود مسجد مواجه هستیم.

وی افزود: متاسفانه سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری که متولی ساخت وساز شهرک هستند، هنگام تهیه طرح اولیه شهرک، به جانمایی مساجد توجه نمی کنند، به عنوان مثال برای شهرک امین با 10 هزار ساکن پیش بینی مسجد نشده است و مردم این منطقه مجبورند به مساجد شهرک های مجاور بروند.

حسینخانی ادامه داد: مسجد و هر انسانی که در مسجد تردد می کند، رسانه محسوب می شود، می توان با برگزاری جلسات و تشکیل حلقه های صالحین در مساجد بهترین بهره برداری را از این رسانه داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مساجد دارای چند متولی هستند که این موضوع به خودی خود یکی از مشکلات مساجد محسوب می شود، سپاه که در مساجد پایگاه بسیج دارد، اداره اوقاف که هیات امنای مساجد را منصوب می کند، سازمان تبلیغات که مسئول انتصاب امام جماعت است و ارشاد که کانون های فرهنگی مساجد را تاسیس می کند، هریک خود را به نوعی متولی مسجد می دانند حتی هیات های عزاداری در مساجد نیز خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان مرکزی 2670 مسجد دارد

استان مرکزی 2670 مسجد دارد