مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 11:352017-08-21بين الملل

سه سناریوی پیش روی ترکیه در ادلب؛ اقدام نظامی یکجانبه یا همراهی با ایران و روسیه!


ترکیه در شمال سوریه با دو مسئله مهم و امنیتی مواجه است؛ نخست توسعه طلبی و افزایش مناطق تحت تصرف کردها و دوم؛ تسلط هیات تحریر الشام(النصره سابق) بر بخش عمده ای از استان ادلب.

- در همین زمینه، یوری ماواشوف، تحلیلگر ارشد سیاسی در مرکز مطالعات ترکیه مدرن در نشستی در مسکو گفت: تمام پیام‎های صادر شده از مقامات ارشد ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و همچنین برخی از گزارش‎های تحلیلی نشان دهنده این است که ترکیه در حال بررسی آغاز دوباره عملیاتی است که یک سال پیش در سوریه شروع کرد .

ماواشوف در خصوص تصمیم ترکیه برای از سرگیری عملیات سپر فرات در سوریه استدلال می کند: شرایط در استان ادلب تغییر کرده و ترکیه به شدت متکی به گروهک احرارالشام است؛ اما این گروهک کنترل بسیاری از مناطق سوریه را از دست داده است؛ هم اکنون ادلب در کنترل گروهک تحریرالشام است که گروهی وابسته به جبهه النصره و دیگر گروهک های تروریستی است.

این تحلیل گر روس با اشاره به اینکه هدف اصلی ترکیه از این عملیات اشغال استان ادلب سوریه است تا موقعیت گروهک‎های هوادار خود را در این استان تقویت کند چرا که نمی خواهد دولت سوریه بر این استان کنترل داشته باشد، هشدار می دهد که جامعه بین المللی باید در برابر این نقشه ترکیه ایستادگی کند و خود دولت ترکیه نیز می داند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه سناریوی پیش روی ترکیه در ادلب؛ اقدام نظامی یکجانبه یا همراهی با ایران و روسیه!

سه سناریوی پیش روی ترکیه در ادلب؛ اقدام نظامی یکجانبه یا همراهی با ایران و روسیه!