مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 10:202017-08-21بين الملل

انتقاد فعالان حقوق بشر از تشدید نظارت بر کاربران در فضای مجازی توسط دادستانی انگلیس


دادستانی انگلیس، برنامه های جدید خود برای تعقیب شدیدتر و اعمال مجازات های سنگین تر به بهانه مقابله با توهین و افراط گرایی در فضای مجازی را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، این برنامه که به بهانه کنترل بیشتر دولت بر فضای مجازی تنظیم شده، قصد دارد تا توهین به هر شخص در فضای مجازی را معادل توهین رو در رو و لسانی محسوب کند و همان مجازات توهین رو در رو را برای مرتکبین اعمال نماید.

ساندرز دادستان انگلستان در توجیه برنامه جدید اظهار داشت: سرکوب در فضای مجازی یک ضرورت فوری است تا بتوانیم از وقایعی مانند آنچه که در چند روز قبل در چارلوتزویل آمریکا اتفاق افتاد، جلوگیری کنیم.

بر اساس گزارش ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، وی ضمن اعتراف به وجود سیستماتیک و ریشه ای جرائم ناشی از تنفر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی انگلیس، افزود: از امروز به بعد حتی کوچکترین موارد مرتبط با توهین و ابراز تنفر در فضای مجازی و رسانه ای را بدون واکنش نخواهیم گذاشت.

بر اساس آمارها، در سه ماهه اول سال 2017 میلادی، جرائم ناشی از تنفر در انگلیس حدود 20 درصد به نسبت سال قبل افزایش داشته است.

این در حالی است که افزایش نظارت و کنترل بر فضای مجازی همواره مورد انتقاد فعالان و مدافعان حقوق بشر بوده است؛ چراکه معتقدند دولت ها از این سیاست برای سرکوب مخالفان و کنتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد فعالان حقوق بشر از تشدید نظارت بر کاربران در فضای مجازی توسط دادستانی انگلیس

انتقاد فعالان حقوق بشر از تشدید نظارت بر کاربران در فضای مجازی توسط دادستانی انگلیس