مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1396 ساعت 13:302017-08-20فرهنگي

تدوین شناسنامه بناهای تاریخی گیلان


سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان از تدوین شناسنامه و تابلو راهنمای گردشگر برای تمامی آثار شاخص ثبت شده استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ولی جهانی در تشریح جزییات این خبر با اشاره به تعدد آثار تاریخی گیلان و لزوم معرفی آنها به تمامی اقشار جامعه، از تدوین شناسنامه برای تمامی اثار شاخص ثبت شده استان به همراه تابلوی راهنمای گردشگری خبر داد و گفت: تاکنون برای 20 اثر تاریخی گیلان شناسنامه اثر تهیه شده و آماده نصب بر روی آثار تاریخی است.

وی با بیان اینکه میراث ملموس و نا ملموس فرهنگی در هر تمامی نقاط گیلان با استقبال گردشگران مواجه است، اظهار کرد: نصب تابلوی راهنمای گردشگری راهکاری برای توسعه فرهنگی محسوب می شود .

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، صیانت از میراث فرهنگی را یک امر مهم و همگانی قلمداد کرد و افزود: مشارکت جویی اجتماعی و هم افزایی جمعی لازمه اصلی انتقال داشته های امروز به نسل های فرداست.

این مسئول به چاپ و نشر بروشورها و کتابچه های راهنمای گردشگری به همراه لوح فشرده و توزیع آن در جوار ابنیه تاریخی و مسیرهای گردشگری اشاره کرد و گفت: در جهت گسترش این نوع از اطلاع رسانی ها،تفاهم نامه ای با یکی از موسسات پژوهشی انعقاد شد تا با اتکاء به علم روز و به صورت مشارکتی طرح مذکور بصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین شناسنامه بناهای تاریخی گیلان

تدوین شناسنامه بناهای تاریخی گیلان