مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1396 ساعت 01:412017-08-19سياسي

مهدی مرادی، زکیه مرندی بررسی تأثیر ویژگی های فردی بر قضاوت های اخلاقی دانشجویان


نتایج این تحقیق مبیّن این موضوع است که در دانشگاه ها و نهادهای آموزشی سطح کشور، باید اقدامات و زمینه های لازم و مناسب برای افزایش سطح درک اخلاقی افراد به نحو مؤثری صورت گیرد.

- بررسی تأثیر ویژگی های فردی بر قضاوت های اخلاقی دانشجویان نتایج این تحقیق مبیّن این موضوع است که در دانشگاه ها و نهادهای آموزشی سطح کشور، باید اقدامات و زمینه های لازم و مناسب برای افزایش سطح درک اخلاقی افراد به نحو مؤثری صورت گیرد.

چکیده هدف:رشد امور غیر اخلاقی در محیط کسب و کار امروزی، توجه صاحب نظران حرفه های مختلف را به بحث درباره اخلاق و تأثیر آن در حوزه های حرفه ای آنها معطوف ساخته است.

هدف این مطالعه، بررسی رابطه بین متغیّرهای فردی جنسیت، سن، سطح تحصیلات، تجربه حرفه ای و رشته تحصیلی بر قضاوتهای اخلاقی دانشجویان رشته حسابداری و مدیریت بود.

روش: تحقیق حاضر از نوع مطالعات توصیفی و پیمایشی است.

جامعه آماری پژوهش، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های حسابداری و مدیریت دانشگاه های سطح کشور ایران در سال تحصیلی 94-93 بودند.

به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه تصمیم گیری اخلاقی در موقعیتهای سازمانی ویسبرود(2009) استفاده شد و برای آزمون فرضیه های تحقیق، از آزمون تحلیل واریانس دو راهه بهره گرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی مرادی، زکیه مرندی بررسی تأثیر ویژگی های فردی بر قضاوت های اخلاقی دانشجویان

مهدی مرادی، زکیه مرندی بررسی تأثیر ویژگی های فردی بر قضاوت های اخلاقی دانشجویان