مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 16:102017-08-19پزشكي

بیماری های چشمی و دندانی در میان تات قشلاقی ها شایع نیست


رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ماه نشان گفت: میزان شیوع بیماری های چشمی و دندانی بین تات قشلاقی ها نرمال است.

- علی صیدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برخی گزارش ها حاکی از آن است که بیماری های چشمی و دندانی مردم روستای تات قشلاق شایع است، از این رو بر آن شدیم تا با ارسال اکیپی از پزشکان این مسئله را بررسی کنیم و خوشبختانه نتایج این بررسی نشان داد که میزان شیوع تات قشلاقی ها به بیماری های چشمی و دندانی نرمال است.

این مسئول ادامه داد: البته میزان شیوع این بیماری ها صفر نبود، همان طور که در هیچ کدام از مناطق روستایی صفر نیست، ولی در حدی هم که برخی عنوان می کنند نیست و شاید حتی برخی از بیماری ها مثل آب مروارید بین سالخوردگان و یا پوسیدگی دندان بین کودکان کاملا طبیعی است و نیاز به مراقبت های بهداشتی بیشتری دارد.

وی همچنین تاکید کرد: مرکز بهداشت هر منطقه، وضعیت سلامت مردم آن منطقه را به صورت مستمر مورد بررسی قرار می دهد و این بررسی ها در اکثر مواقع به چهار بار در طول ماه می رسد.

روستای تات قشلاق نیز تحت پوشش مرکز بهداشت پری قرار داشته و از این قاعده مستثنی نیست، به این صورت که پزشکان سیار از جمله ماما و پزشک عمومی، یک روز در هفته را به سنجش وضعیت سلامت افراد از جمله فشار خون، چربی خون و سایر موارد اختصاص می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های چشمی و دندانی در میان تات قشلاقی ها شایع نیست

بیماری های چشمی و دندانی در میان تات قشلاقی ها شایع نیست