مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 15:202017-08-19فرهنگي

مرمت خانه تاریخی برکت در شیراز


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از بهسازی و مرمت خانه تاریخی برکت واقع در بافت قدیم شیراز، توسط استادکاران مرمت این اداره کل خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصیب امیری در این خصوص گفت: خانه علی اکبر برکت واقع در شمال مجموعه زندیه، متعلق به دوره پهلوی اول، دارای 580 متر مساحت بوده و مالکیت آن متعلق به میراث فرهنگی است .

وی نقاشی های سقفی شاه نشین را از ویژگی های این بنا عنوان و اضافه کرد: هنر نقاشی روی سقف که اهل فن آن را مرجوک می نامند، در دوره قاجاریه کاملا رواج داشته است.

امیری گفت: در این نقاشی ها که بر روی چوب اجرا می شود، با نقش های اسلیمی و ترنج کار شده است.

وی اضافه کرد: پوسترهای زنان اروپایی که در دوره قاجاریه وارد ایران می شده نیز در بین نقاشی ها جاسازی و کادر بندی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: این نقاشی ها شباهت زیادی به سقف ایوان و اتاق های عمارت دیوانخانه قوام الملکی شیراز که اثر لطفعلی صورتگر است، دارد.

امیری گفت: از دیگر ویژگی های این بنا گچبری های اتاق شاه نشین، پنجره های چلنگری، کاشی معرق های تزیینی در نمای آجر کاری بنا است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: عملیات مرمت این بنای ارزشمند تاریخی از نیمه دوم سال 95 آغاز شده و پروژه در قسمت های تکمیل مرمت نمای بخش های آجری داخل حیاط، استحکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت خانه تاریخی برکت در شیراز

مرمت خانه تاریخی برکت در شیراز