مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 13:552017-08-19پزشكي

کم شنوایی و دیابت دو عامل مهم بروز آلزایمر


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کاهش شنوایی و دیابت را از عوامل بروز زوال عقل و آلزایمر نام برد و گفت: نتایج مطالعات ما بر روی 30 هزار شهروند شهری و روستایی نشان می دهد تا 15 سال آینده 30 درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا ملک زاده در افتتاحیه اولین دوره آموزشی پروژه کشوری راه اندازی کلینیک های اختلالات شناخت و حافظه با تاکید بر اینکه در کشور اپیدمی بزرگ آلزایمر را خواهیم داشت، افزود: از هر 20 انسان بالای 60 سال و از هر 5 نفر بالای 80 سال یکی از آنها مبتلا به آلزایمر است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای حداقلی در سال 2015 در ایران 250 هزار نفر مبتلا به آلزایمر هستند که اگر بخواهیم این عدد را بپذیریم، هزینه نگهداری این تعداد نیم درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) را می طلبد که این میزان هزینه های مستقیم است و اگر هزینه های غیر مستقیم را به آن اضافه کنیم، چندین برابر خواهد شد.

ملک زاده با تاکید بر اینکه دمانس (زوال عقل) بار سنگینی بر دوش نظام سلامت کشور تحمیل می کند، ادامه داد: این بیماری به دلیل تغییر نقشه سلامت در ایران است و از سوی دیگر به دلیل نبود ابزارهای مناسب تحقیقاتی، محدودیت هایی را در حوزه های تحقیقاتی و تشخیصی ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم شنوایی و دیابت دو عامل مهم بروز آلزایمر

کم شنوایی و دیابت دو عامل مهم بروز آلزایمر