مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 13:252017-08-19پزشكي

منافع استفاده از سیستم "فرمولاری" در داروخانه های بیمارستانی


مدیر داروخانه های بیمارستانی سازمان غذا و دارو درباره منافع استفاده از سیستم فرمولاری در داروخانه های بیمارستانی توضیح داد.

- منافع استفاده از سیستم "فرمولاری" در داروخانه های بیمارستانی مدیر داروخانه های بیمارستانی سازمان غذا و دارو درباره منافع استفاده از سیستم فرمولاری در داروخانه های بیمارستانی توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فاطمه ایزدپناه با تاکید بر نقش فرمولاری و دارونامه بیمارستان به عنوان لیستی از داروهای تایید شده به منظور استفاده در یک سیستم درمانی توسط افراد دارای صلاحیت تجویز، آن را ستون و پایه اصلی کمیته دارو درمان بیمارستان ها خواند و گفت: سیستم سلامت هر کشور با وضع قوانینی، زمینه را برای حضور داروهای موثر، ایمن و هزینه اثربخش فراهم می کند.

وی درباره "سیستم فرمولاری" گفت: طی این سیستم بطور دوره ای، داروها را برای ورود یا ماندگاری در فرمولاری ارزیابی، انتخاب می کنند کما اینکه اطلاعاتی را که برای دارونامه یا فرمولاری مفید باشد نیز از این طریق تهیه می شود.

وی ادامه داد: کاهش هزینه از طریق اصلاح در انتخاب و استفاده منطقی از دارو سبب ارتقای سلامت می شود و این از منافع فرمولاری است.

ایزدپناه با اشاره به منافع سیستم فرمولاری جامع و پویا برای بیمارستان، گفت: دارو درمانی با کمترین هزینه و تهیه منظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع استفاده از سیستم "فرمولاری" در داروخانه های بیمارستانی

منافع استفاده از سیستم "فرمولاری" در داروخانه های بیمارستانی