مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 12:202017-08-19سياسي

صالحی: تنوع قومی و زبانی بر اقتدار ایران می افزاید


وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ تنوع قومی و زبانی در کشور، گفت که این امر موجب افزایش اقتدار کشور خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدعباس صالحی در جلسه علنی صبح امروز مجلس در دفاع از برنامه خود برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سکان داران پیشین وزارت ارشاد در دولت یازدهم، علی جنتی و صالحی قدردانی کرد و گفت: جامعه ایرانی به اعتبار استعداد ذاتی خود و اینکه در چهارراه شرق و غرب عالم بوده مفاخر و آثار فرهنگی و هنری زیادی را به جهان عرضه کرده و سهم مهمی در تبادل فرهنگی جهان در طول تاریخ داشته است.

همچنین ایران پایگاه جهانی شدن فرهنگ در جهان بوده و سهم بسزایی در تلطیف شاعرانه بودن جهان بشری داشته است.

وی فرهنگ و هنر ایرانی را ذات و هویت ایران توصیف کرد و گفت: همچنین جامعه ایرانی با دین مداری، توحیدگرایی، معنویت و اخلاق گرایی هزاران سال زیسته و حب اهل بیت (ع) بر جان و خاک این سرزمین نقش بسته است.

برنامه فرهنگی دولت دوازدهم هم از این نگاه برخوردار است که اضلاع مختلف فرهنگ کشور با یکدیگر ارتباط پیوسته و محکمی داشته باشند.

صالحی در ادامه با تاکید بر ضرورت گسترش اعتمادسازی میان اصحاب هنر و دولت، بهبود اقتصاد هنر و تقویت نقش نهادهای صنفی، خاطرنشان کرد: اعتماد عمیق به اصول اساسی دین، نظام اسلامی، انقلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: تنوع قومی و زبانی بر اقتدار ایران می افزاید

صالحی: تنوع قومی و زبانی بر اقتدار ایران می افزاید