مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 09:552017-08-19اجتماعي

حفاظت اشترانکوه تنها با 15 محیط بان


مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: این منطقه به یکصد محیط بان نیاز دارد.

- احمد گودرزی در گفت ‎ وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: منطقه حفاظت شده اشترانکوه با مساحت بیش از یکصد هکتار و وجود 26 روستا با جمعیت حدود 8000 نفر و بیش از 2000 نفر عشایر کوچ رو، تنوع بالای گیاهی و جانوری، چشم اندازهای منحصر به فرد و قلل مرتفع یک اکوسیستم خاص را تشکیل داده که مدیریت آن بسیار پیچیده و توأم با چالش های فراوان است.

وی اضافه کرد: تعداد نیروهای این منطقه حفاظت شده طبق استاندارد جهانی باید حداقل یکصد نفر باشد که متأسفانه حدود 15 محیط بان بار سنگین حفاظت و حراست از این منطقه را عهده ‎دار بوده وبه نوعی هر محیط بان وظایف هفت نفر را انجام می دهد.

همچنین وجود بیش از 13 قله با ارتفاع بالای 3700 متر در اشترانکوه و چشم اندازهای بی نظیر دریاچه گهر که همچون نگینی بر فراز این کوهستان می ‎درخشد، پتانسیل غیر قابل انکاری برای جلب گردشگران و کوهنوردان ایجاد کرده است.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه با بیان اینکه اکوتوریسم و طبیعت گردی مسئولانه با رعایت توان اکولوژیک منطقه، نه تنها منافاتی با حفاظت محیط زیست ندارد بلکه از نظر محیط زیست صنعتی پاک و پایدار است، تصریح کرد: این کار علاوه بر درآمدزایی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوامع بومی در حفاظت از تنوع زیستی نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت اشترانکوه تنها با 15 محیط بان

حفاظت اشترانکوه تنها با 15 محیط بان