مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 07:202017-08-19فناوري

علت تاکید بر ورود رمز کارت بانکی چیست


اکنون و با پیشرفت های تکنولوژیکی در حوزه فناوری اطلاعات ضرورت استفاده از کارت های بانکی با فناوری های نوین تراشه ای برای جلوگیری از کپی شدن اطلاعات کاربران بیشتر از گذشته احساس می شود.

- کارت های رایج برای انجام خدمات بانکی در کشور مغناطیسی و دارای یک نوار مشکی رنگ برروی خود هستند که اطلاعات حساب بانکی فرد را در خود دارد؛ این نوار به گفته کارشناسان قابل کپی شدن و در نتیجه هک شدن است.

آیدین آرنگ - کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک- در گفت وگو با ایسنا، معضلات این بانکداری را بیشتر متوجه نحوه مدیریت خدمات رسانی کارتخوان ها دانست و اظهار کرد: یکی از معضلات حوزه بانکداری الکترونیکی در حوزه دستگاه های کارت خوان است که کارمزدی بابت ارائه این خدمات از پذیرنده ها دریافت نمی شود و طبق قانون بانک های متصل به حساب پایانه فروش مجبور به پرداخت کارمزد به شرکتهای ارائه دهنده سرویس هستند که این مساله در نهایت باعث ناتوانی در مدیریت و تجهیز امکانات بانکداری الکترونیکی است.

این کارشناس افزود: عدم مدیریت درست تراکنش های خرد باعث استهلاک بیشتر شبکه بانکداری الکترونیکی کشور می شود که اگر قوانین پرداخت کارمزد تراکنش های پایانه فروش اصلاح گردد و هزینه کمی بابت انجام این خدمت از مصرف کنندگان اخذ شود، می تواند علاوه بر مدیریت تراکنش های خرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تاکید بر ورود رمز کارت بانکی چیست

علت تاکید بر ورود رمز کارت بانکی چیست