مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 ساعت 13:402017-08-17اقتصادي

افزایش کارآیی استفاده از آب در کشت هیدروپونیک محسوس است


رییس بخش تحقیقات نهال و بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: افزایش کارآیی استفاده از آب در کشت هیدروپونیک محسوس است.

- جلیل دژم پوردر گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: افزایش راندمان تولید محصول نسبت به روش های سنتی، افزایش کارآیی استفاده از آب و افزایش کارایی استفاده از سایر نهاده های مصرفی از قبیل سم و کود از امتیازات کشت گلخانه ای به روش هیدروپونیک محسوب می شوند.

وی، افزود: کاهش مدت زمان تولید از طریق رشد سریع گیاهان در سیستم هیدروپونیک و سهولت در کنترل کمبود و یا سمیّت عناصر غذایی از دیگر مزایای کشت هیدروپونیک است.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای توسعه کشت هیدوپونیک خاطرنشان کرد: آموزش نیروهای مجرب و متخصص در زمینه هیدروپونیک، ارائه تسهیلات بانکی لازم برای پرورش دهندگان محصولات گلخانه ای به روش هیدروپونیک، تسهیل در تامین نهاده های کافی برای کشت به روش هیدروپونیک و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای این نوع کشت از اقدامات لازم برای توسعه کشت هیدوپونیک قلمداد می شوند.

دژم پور از عوامل بهبود دهنده این روش تولید گفت و ادامه داد: استفاده از گلخانه های مُدرن، استفاده از ارقام سازگار با سیستم هیدروپونیک، استفاده از برنامه غذایی صحیح مطابق با نوع محصول و مرحله رشدی گیاه و همینطور استفاده از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کارآیی استفاده از آب در کشت هیدروپونیک محسوس است

افزایش کارآیی استفاده از آب در کشت هیدروپونیک محسوس است