مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 ساعت 07:252017-08-17اجتماعي

سرزمینِ سیاه و سفید در دلِ خراسان جنوبی


رضایی ملکوتی هدف از ثبت آثار طبیعی استان را حفاظت و نگه داری این محوطه ها می داند و می گوید: با ثبت این محوطه ها در فهرست آثار ملی، وظیفه ی ما در قبال حفاظت از آن ها بسیار بیشتر می شود.

او تاکید می کند: نه فقط میراث فرهنگی که حتی دستگاه های مختلف دولتی و مردم منطقه به نوعی موظف می شوند که این محوطه ها را حفظ و نگه داری کنند تا از تخریب آن ها جلوگیری شود.

این اثر طبیعی می تواند یک درخت کهنسال باشد که شرایط حفاظت آن با محوطه های طبیعی متفاوت است یا جنگل یا یک اثر زمین شناسی باشد، اما قطعا هدف بعد از ثبت اثر یا محوطه، قطعا حفاظت و نگه داری است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت با تاکید بر برنامه ریزی هایی که برای حفاظت از محوطه های طبیعی ثبت شده در فهرست میراث ملی انجام شده است، می گوید: قطعا مکاتبات زیادی با فرماندار طبس خواهیم داشت.

قطعا با ابلاغ ثبت ملی شدن این محوطه های طبیعی به مدیران شهری، همه موظف به حفاظت از این محوطه ها خواهند شد.

او تهیه ی بروشورو کاتالوگ برای معرفی این محوطه های طبیعی را از نخستین قدم ها در این زمینه می داند و ادامه می دهد: زمانی که یک منطقه نمونه گردشگری معرفی می شود، قطعا تخریب و آسیب های انسانی نیز به دنبال آن می آید، این اتفاق با وارد شدن گردشگران به منطقه نیز ادامه دار خواهد بود و تخریب هایی را حتما د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرزمینِ سیاه و سفید در دلِ خراسان جنوبی

سرزمینِ سیاه و سفید در دلِ خراسان جنوبی