مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 11:202017-08-16اقتصادي

تخلیه حساب های دولت از بانک ها


حجم وام ها و سپرده های دولتی در شبکه بانکی با روندی کاهشی پیش رفته است، تغییری که ریشه بخشی از آن را می توان در اجرایی شدن دستورالعمل تمرکز حساب های دولت در بانک مرکزی و خروج آن از بانک ها جستجو کرد.

- تازه ترین گزارشی که بانک مرکزی از دارایی و بدهی سیستم بانکی منتشر کرده نشان می دهد که در پایان خردادماه امسال حجم وام ها و سپرده های دولتی تا حدود 58 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

این رقم در خرداد 1394 حدود 80 هزار میلیارد تومان بوده که تا 22 هزار میلیارد تومان طی دو سال کاهش یافته است.

همچنین حجم وام ها و سپرده های بخش دولتی در بانک ها و موسسات اعتباری نزدیک به 23 هزار و 600 میلیارد تومان از مجموع 58 هزار میلیارد را تشکیل می دهد که آن نیز با روندی کاهشی از حدود 41 هزار میلیارد خرداد 1394 نزدیک به 18 هزار میلیارد تومان کاهش دارد.

وام ها و سپرده های بخش دولتی در حالی منابع دولت در بانک ها و موسسات اعتباری را تشکیل می دهد که بخش عمده ای از سپرده های دولت نزد شبکه های بانکی مربوط به مانده سپرده های ذخیره ارزی و سپرده های ریالی صندوق توسعه ملی است.

روند کاهشی آن می تواند در بخشی ناشی از دستورالعملی باشد که به طور جدی تر از حدود یک سال گذشته به مرحله اجرا درآمده و آن تکلیف برای تمرکز حساب های دولتی در بانک مرکزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلیه حساب های دولت از بانک ها

تخلیه حساب های دولت از بانک ها