مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 11:152017-08-16سياسي

شیوه تفکر و نگرش مهم ترین مانع بر سر راه شادکامی است


یک کارشناس ارشد روانشناسی در بیرجند با اشاره به این که بیشتر موانع بر سر راه شادکامی، از شیوه تفکر و نگرش ما ناشی می شوند، گفت: این تفکرات خود را در رفتار و واکنش های ما نشان می دهند و در حقیقت با توجه به این موانع ما شاد نبودن را انتخاب می کنیم.

- عاطفه افشاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که مثبت نگری به معنی فراموشی نکات منفی زندگی نیست، اظهار کرد: مثبت نگری به معنی تمرکز روی زیبایی های زندگی است.

وی ادامه داد: در دنیای پراضطراب امروز آرامش و راحتی خیال، نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند اما برای دستیابی به آن باید قدم پیش نهاد و کاری کرد.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزود: برای برطرف کردن تشویش، نگرانی، آرامش، نشاط و شادی به کارگیری برخی تکنیک های روانی شناختی بسیار موثر است.

افشاری، برقرای ارتباط با خدا، رضایت از وضعیت موجود، تفکر مثبت، تمرکز بر آرامش درونی، افزایش صفت های مثبت خود، احترام به دستورات اخلاقی، خارج کردن وسایل اضافی از محیط زندگی را از جمله تکنیک های رسیدن به آرامش عنوان کرد.

وی در خصوص موانع موجود در برابر شادکامی انسان ها، تصریح کرد: در زندگی، رخ دادها و شرایطی غم و اندوه را به دنبال دارد که از دست دادن ها، شکست ها و جدایی ها از موارد مهمی است که شادی ما را کم رنگ می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه تفکر و نگرش مهم ترین مانع بر سر راه شادکامی است

شیوه تفکر و نگرش مهم ترین مانع بر سر راه شادکامی است