مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 11:102017-08-16پزشكي

چه بیماری هایی دیابتی ها را تهدید می کند؟


یک فوق تخصص غدد و متابولیسم علائم نارسایی کلیه را تشریح کرد و گفت: مطالعات نشان داده بیمارانی که مشکلات کلیوی دارند زودتر به بیماری های قلبی و سکته مبتلا می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن گنجی زاده زواره با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری های خاموش است که می تواند بسیاری از قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار کرد: بیماری دیابت می تواند گرفتگی عروق قلبی را افزایش دهد و این موضوع سبب افزایش احتمال سکته قلبی می شود.

وی با اشاره به اینکه از سن 19 سالگی به بعد دیواره رگ ها شروع به سخت شدن می کنند که این روند در بیماران دیابتی سریع تر انجام می شود، افزود: کاهش قطر رگ ها سبب کمبود خون رسانی به قلب و ایجاد لخته های خون در جداره رگ ها موجب کاهش یا قطع خونرسانی به بافت های بدن می شود.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم با بیان اینکه دیابت، بیماری گرفتگی رگ های قلبی را دو تا چهار درصد افزایش می دهد و این میزان احتمال افزایش بروز سکته قلبی در بانوان را به دنبال دارد، افزود: این بیماری اثر حفاظتی سیستم دفاعی بانوان را که در اثر وجود هورمون ها از آن برخوردار هستند، آسیب پذیر می کند.

گنجی زاده زواره با تاکید بر اینکه افراد دیابتی علائم قلبی را به دلیل آسیب بر اعصاب این ناحیه حس نمی کنند و به همین دلیل احتمال خطر پذیری آنان بیشتر است، یادآور شد: ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه بیماری هایی دیابتی ها را تهدید می کند؟

چه بیماری هایی دیابتی ها را تهدید می کند؟