مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 11:102017-08-16بين الملل

کشتی جاسوسی آمریکا همچنان اسیر کره ای ها است


حکومت کیم جونگ اون همچنان صاحب یک کشتی جاسوسی نیروی دریایی آمریکاست که تقریبا 50 سال پیش و در زمان حکومت کمونیستی پدربزرگش کیم ایل سونگ از سوی پیونگ یانگ تصرف شد و اکنون از آن به عنوان یک موزه برای تبلیغات ضد آمریکایی استفاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، این کشتی جاسوسی آمریکایی به نام کشتی یو اس اس پوئبلو در ژانویه 1968 از سوی کره شمالی تصرف شد و این اتفاق بحرانی را همزمان با جنگ سرد میان بلوک های شرق و غرب در پی داشت که حتی به تهدید حمله هسته ای علیه حکومت کیم ایل سونگ انجامید.

در آن زمان این کشتی جاسوسی آمریکایی مشغول جاسوسی علیه فعالیت های زیردریایی های شوروی و سیگنال های کره شمالی بود که بنا به اعلام نیروی دریایی آمریکا از جانب پیونگ یانگ در آب های بین المللی به تسخیر درآمد.

در سال 1968 این کشتی آمریکایی و خدمه اش به اسارت کره شمالی درآمدند و تنها کشتی نیروی دریایی آمریکاست که هنوز به طور رسمی از آن به عنوان یک کشتی در حال ماموریت که به اسارت درآمده یاد می شود.

حکومت کره شمالی در حال حاضر از آن به عنوان یک موزه برای تبلیغات ضد آمریکایی در محل رودخانه پوتونگ در شهر پیونگ یانگ استفاده می کند.

بحران مربوط به کشتی پوئبلو تا همین هفته های اخیر شدیدترین بحران و تنش میان حکومت کره شمالی و آمریکا محسوب می شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتی جاسوسی آمریکا همچنان اسیر کره ای ها است

کشتی جاسوسی آمریکا همچنان اسیر کره ای ها است