مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1396 ساعت 15:402017-08-15فناوري

توییتر دموکراتیک نیست


رهگیری پست های 300 هزار کاربر فعال توییتر توسط محقق ایرانی در طول یک ماه نشان می دهد این شبکه اجتماعی آن طور که ادعا می شود، کاملا عادلانه و دموکراتیک نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ساینس دیلی، مطالعات مسعود والافر، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و مهندس شرکت توییتر، و "هارشا گانگادهارباتلا" (Harsha Gangadharbatla) از دانشگاه کلرادو در بودلر نشان می دهد یک جریان دو مرحله ای (two-step flow) از اطلاعات در رسانه های اجتماعی مانند توییتر وجود دارد که از طریق آن، اقلیت کاربران، بیشترین تاثیر را بر توده افراد دارند.

بر اساس این پژوهش، در توییتر و اینستاگرام، رهبران عقاید معمولا سایر رهبران عقاید را دنبال می کنند و جامعه ای متشکل از عناصر تاثیرگذار را در داخل پایگاه کاربری وسیع تری شکل می دهند؛ اطلاعات توزیع شده توسط این عناصر بر توییت کردن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات توسط کاربران معمولی تاثیر می گذارد.

به گفته والافر و همکارش، نظریه های متعددی درباره چگونگی توزیع اطلاعات جهت تاثیرگذاری بر عقاید عمومی و نحوه تصمیم گیری مصرف کنندگان وجود دارد و همچنین مطالعات زیادی درباره چگونگی تاثیرگذاری رسانه و رسانه های اجتماعی بر افراد و گروه ها انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توییتر دموکراتیک نیست

توییتر دموکراتیک نیست