مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1396 ساعت 13:102017-08-15سياسي

6 محور کلیدی برای شتاب دهی به اقتصاد دانش بنیان


معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه 6 محور کلیدی برای شتاب دهی به اقتصاد دانش بنیان وجود دارد، - گفت: سرمایه انسانی بزرگی که در کشور موجود است و به آن افتخار زیادی می کنیم، به مثابه نفت ما است؛ زیرا این نیرو فرآوری نشده و باید جریانی را برای استحصال نیروی انسانی شروع کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی الیاسی امروز در پنجمین مجمع اقتصاد فناوری نانو با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان ما کماکان اقتصاد گلخانه ای است، اظهار کرد: برای شتاب دهی به اقتصاد دانش بنیان 6 محور کلیدی وجود دارد که محور اول مربوط به "نظام مالکیت فکری" می شود.

معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزود: متاسفانه اساسا چیزی به اسم "نظام مالکیت فکری" در کشور ما وجود ندارد.

سالانه بیش از 5 هزار اختراع داخلی ثبت می شود، در حالی که تنها حدود 60 اختراع خارجی به ثبت می رسد، این مساله نشان می دهد تنها به صورت ظاهری مالکیت فکری را داریم.

وی "ارزش گذاری و قیمت گذاری" را محور دوم این فرایند عنوان کرد و گفت: این مبحث در ایران چالش های متعددی دارد؛ زیرا به تکنیک که بعنوان مبحث فرهنگی و انصاف که بعنوان مبحث دانشی در حوزه ارزش گذاری مطرح است، واقف نیستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 محور کلیدی برای شتاب دهی به اقتصاد دانش بنیان

6 محور کلیدی برای شتاب دهی به اقتصاد دانش بنیان