مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1396 ساعت 15:102017-08-14پزشكي

ضد آفتاب های مناسب چه ویژگی هایی دارند؟


استفاده از یک ضد آفتاب مناسب میزان تأثیر اشعه ماوراء بنفش را بر روی پوست کاهش می دهد و علاوه بر جلوگیری از آثار دیررس آفتاب مانند سرطان، از آثار زودرس آن مثل آفتاب سوختگی، قرمزی و تیره شدن پوست نیز می کاهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا قادری اظهار کرد: برای نخستین بار بررسی های پژوهشی تأیید کرد که استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب به طور قابل توجه باعث کند شدن سیر پیری پوست می شود.

وی افزود: پژوهشگران میزان پیرشدن پوست را در افراد شرکت کننده در این پژوهش اندازه گیری کرده اند تا مشخص شود آیا مصرف منظم ضد آفتاب درمقایسه با عدم کاربرد آن لزوما سبب کند شدن پیری پوست می شود؟وی ادامه داد: میزان پیری پوست در شرکت کنندگان درگروه ضد آفتاب روزانه نسبت به گروه کنترل، 31 درصد کمتر بود.

قادری با بیان اینکه ضد آفتاب ها به سه دسته تقسیم می شوند، اظهار کرد: ضد آفتاب های انعکاسی(فیزیکی)، ضد آفتاب های جاذب (شیمیایی) و ضدآفتاب های ترکیبی که ترکیب هردو ضدآفتاب است، از انواع ضدآفتاب ها هستند.

وی افزود: ضد آفتاب های انعکاسی یا فیزیکی با انعکاس نور از رسیدن آن به پوست جلوگیری می کنند که برای تمام افراد از جمله زنان باردار و کودکان توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضد آفتاب های مناسب چه ویژگی هایی دارند؟

ضد آفتاب های مناسب چه ویژگی هایی دارند؟