مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 17:502017-08-13سياسي

28 درصد معتادان، تحصیلات عالیه دارند


مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بیش از 28 درصد معتادان کشور دارای سطح تحصیلات عالیه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عارف وهاب زاده در همایش سلامت اجتماعی در یاسوج افزود: بیش از 62 درصد معتادین کشور متاهل و دارای زن و فرزند هستند.

وی بیان کرد: 50 درصد معتادان کشور دارای شغل هستند و این آمارها نشان از ورود اعتیاد در حوزه های مختلف و لزوم افزایش آگاهی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: بیش از 55 درصد از والدین تا بعد از سه تا چهار سال از اعتیاد فرزندان خود باخبر می شوند و این نشان از آگاهی نداشتن و انجام ندادن اقدامات پیشگیرانه است.

وهاب زاده با بیان اینکه آمار اعتیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان ها کمتر است، تصریح کرد: در برخی کانون های هدف از جمله مدارس و محیط های صنعتی و کارگری این استان احساس خطر می شود و برای مقابله با آمار اعتیاد راهبرد لازم پیشگیری اولیه از اعتیاد است.

وی با بیان اینکه ریشه کنی اعتیاد محال است اما باید کنترل و مهار شود، ادامه داد: این مساله نیازمند کمک همه دستگاه ها و نهادهاست.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: پیشگیری اولیه در سطح کشور مغفول مانده که باید اهتمام مسئولان جدی تر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 درصد معتادان، تحصیلات عالیه دارند

28 درصد معتادان، تحصیلات عالیه دارند