مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 14:212017-08-13بين الملل

مقتدی صدر: نمی خواهیم به کردها بر سر همه پرسی فشار آوریم


رهبر جریان صدر عراق با اشاره به اینکه جدایی منطقه کردستان از کشور عراق، پیامدهای منفی به همراه دارد، گفت: با این حال نمی خواهیم به کردها بر سر مسئله همه پرسی فشار آوریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس"، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که نمی خواهد درباره همه پرسی استقلال که قرار است 25 سپتامبر آینده در منطقه کردستان برگزار شود، بر کردها فشار آورد.

صدر در ژوییه 2017، در نامه ای به مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق خواستار به تعویق افتادن همه پرسی استقلال این منطقه شده بود.

اما اربیل پیشنهاد وی و بسیاری دیگر مبنی بر به تاخیر انداختن برگزاری این همه پرسی را رد و اعلام کرد که زمان بهتری را برای انجام این همه پرسی نمی تواند مطرح کند.

رهبر جریان صدر در پاسخ به سوال خبرنگار الشرق الاوسط ، درباره همه پرسی منطقه کردستان اظهار داشت: نمی خواهیم بر آنها فشار آوریم.

وی که ظاهرا این مصاحبه را در سفرش به عربستان انجام داده، تاکید کرد که با رهبران منطقه کردستان تماس گرفته و حداقل انتظار داشته که همه پرسی به تعویق افتد هرچند که بهتر بود این همه پرسی جدایی از عراق، کاملا لغو شود.

مقتدص صدر تصریح کرد: ما می خواهیم کردها از ما و ما از کردها باشیم اما برخی مشکلات به وجود آمده از دوره دولت سابق موجب شد که آنها از ما دور شوند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقتدی صدر: نمی خواهیم به کردها بر سر همه پرسی فشار آوریم

مقتدی صدر: نمی خواهیم به کردها بر سر همه پرسی فشار آوریم