مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 09:162017-08-13بين الملل

دکتر حسین آجورلو اهمیت استراتژیک مرزهای مشترک و شهادت محسن حججی


با توجه به حضور و نفوذ ایالات متحده آمریکا در عراق و هم پیمانی با ترکیه، اردن، کردها، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و همچنین ادعای هژمونی خود بر سیاست بین الملل به بهانه مبارزه با تروریسم، - ایجاد مانع در گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران و .

منطقه مرزی میان عراق و سوریه از ارزش ژئوپلیتیکی خاصی برای این کشور برخوردار است.

در چند روز اخیر خبر شهادت مظلومانه محسن حججی و مورد هدف قرار گرفتن گردان های سیدالشهدا به وسیله گروه تروریستی داعش و دست ناپیدای نیروهای آمریکایی واقع در مناطق نزدیک گذرگاه مرزی "التنف" در مرز عراق و سوریه توجه رسانه ها و کارشناسان به موضوع ژئوپلیتیک مرز میان سوریه و عراق را جلب کرده است.

اکنون این سؤال مطرح می شود که اهمیت ژئوپلیتیکی این منطقه برای ایالات متحده آمریکا چیست و این کشور در پی چه اهدافی در این منطقه است؟ مرز مابین سوریه و عراق یک مرز عادی بین دو کشور نیست زیرا بازیگران داخلی متعدد و با اهداف بعضاً متعارض در امتداد این مرز 599 کیلومتری قرار دارند که عمده ترین آن ها عبارت اند: احزاب کرد: بخش شمالی مرزهای سوریه و عراق محل تنازع، رقابت و ائتلاف های احزاب کردی سوریه، ترکیه و عراق در قالب احزابی همچون حزب دموکرات کردستان عراق (الپارتی) به رهبری مسعود بارزانی، حزب کارگران کردستان ترکیه &#


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر حسین آجورلو اهمیت استراتژیک مرزهای مشترک و شهادت محسن حججی

دکتر حسین آجورلو اهمیت استراتژیک مرزهای مشترک و شهادت محسن حججی