مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1396 ساعت 14:502017-08-12بين الملل

نخست وزیر لبنان 31 اوت به فرانسه می رود


نخست وزیر لبنان 31 اوت در یک سفر دوره ای پس از واشنگتن به پاریس رفته و با رییس جمهور و مقامات بلند پایه این کشور دیدار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از النشره، سعد الحریری، نخست وزیر لبنان 31 اوت به عنوان نخستین مسئول بلندپایه با امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و برخی مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

در این دیدار مباحثی درباره مساله بحران آوارگان سوری و پیامدهای منفی آن مطرح خواهد شد که بالا گرفتن هزینه مالی آوارگان سوری در زمینه آموزش، برق و بهداشت در نتیجه کوتاهی کشورهای میزبان متعهد به پرداخت کمک های مالی در قبال آوراگان و نیز افزایش زاد و ولد سالانه و ثبت نشدن آنها در سرکنسولی سفارت سوریه در لبنان از پیامدهای منفی آن است.

سعد الحریری نیز در این دیدار درباره بحران سوریه و پیامدهای آن در لبنان، دودستگی سیاسی درباره بحران سوریه، بهره لبنان از حمل و نقل جاده ای و مطالبه کمک های نظامی بیشتر از فرانسه گفت وگو خواهد کرد.

همچنین نخست وزیر لبنان در این سفر از ماکرون درخواست خواهد کرد که از پیشنهادات لبنان در خصوص بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق امن در کشورشان براساس دستورکار سازمان ملل حمایت کند.

وی در این دیدار درباره کمک عربستان به لبنان برای مقابله با تروریسم نیز گفت وگو خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر لبنان 31 اوت به فرانسه می رود

نخست وزیر لبنان 31 اوت به فرانسه می رود