مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1396 ساعت 08:252017-07-28اقتصادي

گاز ایران بر تن استان های شمالی نشست


هنوز یک سال از بدعهدی همسایگان شمالی و انداختن لرزه ترکمن ها به تن استان های شمالی کشورمان نگذشته است که در اواسط هفته پیش رو شاهد بهره برداری خط لوله انتقال گاز دامغان- کیاسر- ساری خواهیم بود که استان های شمالی را از وابستگی به گاز کشور ترکمنستان رها می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زمستان سال گذشته بود که ترکمنستان در قول صادرات گاز به ایران بدعهدی و ضمن بالا بردن قیمت گاز خود، ایران را تهدید به قطع صادرات کرد.

تهدیدی که هرچند عملی شد اما نه تنها خللی در گازرسانی کشور ایجاد نکرد بلکه باعث شد وزیر نفت دستور ویژه ای مبنی برای تکمیل خط لوله انتقال گاز دامغان – نکا را صادر کند.

واردات گاز از ترکمنستان زمانی آغاز شد که ایران با وجود دارا بودن بزرگترین ذخایر گازی، به دلیل به بهره برداری نرسیدن کامل این ذخایر همواره با آغاز فصل سرما به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی دچار مشکلاتی از قبیل قطع و یا افت فشار گاز در دیگر بخش ها می شد و برای آنکه مشکلی در مناطق شمالی کشور ایجاد نشود قرارداد واردات گاز از ترکمنستان را امضا کرد.

قراردادی که باعث شده ترکمن ها هر سال با آغاز سرما، لرزه به تن کشورمان و به خصوص مناطق شمالی آن بیاندازند و تهدید کنند که شیر گاز خود را با هدف افزایش قیمت روی ایران می بندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاز ایران بر تن استان های شمالی نشست

گاز ایران بر تن استان های شمالی نشست