مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1396 ساعت 16:502017-07-27اقتصادي

47 درصد سرمایه گذاری های خارجی سال گذشته در حوزه انرژی های تجدیدپذیر بوده است


معاون سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق عنوان کرد: 47 درصد سرمایه گذاری های خارجی سال گذشته صرفا برای تامین سرمایه انرژی های تجدیدپذیر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جعفر محمدنژاد امروز در همایش آینده انرژی های تجدیدپذیر در خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی در خصوص راه حل جلوگیری از مهاجرت روستاییان تصریح کرد: بهترین راهکار برای کشاورزی که به دلیل خشکسالی ناچار به مهاجرت است، تامین منابع مالی ارزان قیمت است.

عمده سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر در مناطق کمتر توسعه یافته صورت می گیرد که با عدالت اجتماعی مدنظر مقام معظم رهبری نیز مطابقت داشته و هزینه مالی وزارت نیرو را نیز کاهش خواهد داد.

وی از رشد چشمگیر فعالیت ها در این حوزه خبر داد و علت آن را قیمت خرید تضمینی توسط دولت عنوان کرد و افزود: ما با حمایت دولت در سال گذشته به 100 مگاوات تولید رسیدیم و امسال امیدواریم به 600 مگاوات تولید برسیم.

محمدنژاد دلیل ناکارآمدی فعالیت ها در این بخش در سال های گذشته را نگاه دولتی دانست و اضافه کرد: ما حتی یک کیلو وات برای مراکز دولتی مجوز صادر نکردیم و موظفیم شرایط قابل اطمینانی برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

در این راستا 47 درصد سرمایه گذاری های خارجی سال گذشته صرفا برای تامین سرمایه انرژی های تجدیدپذیر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

47 درصد سرمایه گذاری های خارجی سال گذشته در حوزه انرژی های تجدیدپذیر بوده است

47 درصد سرمایه گذاری های خارجی سال گذشته در حوزه انرژی های تجدیدپذیر بوده است