مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1396 ساعت 17:402017-07-26پزشكي

تولید کیت تشخیص سریع اختلالات کروموزومی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز


رییس دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شیراز، گفت: کیت تشخیص سریع اختلالات کروموزومی در این دانشکده تولید شد که می توان از آن به عنوان گامی دیگر به سوی خودکفایی کشور درخدمات سلامت نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر یونس قاسمی افزود: این کیت تشخیص سریع اختلالات کروموزومی توسط دانشجویان دکترای بیوتکنولوژی پزشکی دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شیراز، تولید شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه های تحقیقاتی متنوع در حوزه فناوری های نوین دنیا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: با افتخار باید اعلام کنم که درصد بالایی از مقالات ارائه شده در این دانشکده، در زمینه های کاربردی است.

قاسمی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های اخیر در حوزه فناوری های زیستی و توسعه روزافزون آزمایش های ژنتیکی، پایان نامه "محمدرضا میری" و "جمیله صابرزاده"، با هدف تهیه کیت های تشخیص سریع اختلالات کروموزومی شایع در ایران طراحی و مصوب شد.

دکتر مجید فردایی، استاد راهنمای پروژه پایان نامه کیت تشخیص اختلالات کروموزومی نیز گفت: با بررسی ها، مطالعات و تجارب به دست آمده، لزوم تولید کیت تشخیصی با هدف تشخیص سریع و دقیق پیش از تولد اختلالات کروموزومی شامل سندروم داون (تریزومی 21)، سندروم ادوارد ( تریزومی 18)، سندروم پاتو ( تریزومی 13) و اختلال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کیت تشخیص سریع اختلالات کروموزومی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تولید کیت تشخیص سریع اختلالات کروموزومی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز