مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1396 ساعت 13:002017-07-26پزشكي

از زنبورستان های گیلان نمونه گیری شد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گیلان گفت: از 39 زنبورستان های گیلان نمونه گیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامرضا حراجی مدیرکل دامپزشکی گیلان، در خصوص بررسی بیماری های زنبور عسل در زنبورستان های استان گفت: اداره کل دامپزشکی استان، همه ساله نسبت به اخذ نمونه از زنبورستان ها جهت بررسی بیماری های زنبور عسل اقدام می کند که نتایج بدست آمده جهت برنامه ریزی اقدامات پیشگیری، درمان و نیز ارائه نتایج به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مورد استناد قرار می گیرد.

وی افزود: طی چهار ماهه نخست سال جاری در خصوص نمونه های زنبور و شان اخذ شده از 93 زنبورستان استان آزمایشات بررسی بیماری های نوزما، لوک، انگل های واروا و آکاراپیس به عمل آمد و راهکارهای لازم در خصوص پیشگیری و درمان به زنبورداران منطقه ارائه شد.

دکتر سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان نیز در ادامه این جلسه از پذیرش تعداد 612 نمونه از دام، طیور و آبزیان در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی گیلان خبرداد و گفت: 32 هزار و 330 مورد آزمایشات تشخیصی بر روی این نمونه ها توسط کارشناسان آزمایشگاه انجام شد.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی دارای بخش های میکروبیولوژی، سرولوژی، آنالیز مواد غذایی، انگل شناسی، مولکولار بیولوژی و باقیمانده های دارویی است که این بخش ها درطی سالجاری بیش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از زنبورستان های گیلان نمونه گیری شد

از زنبورستان های گیلان نمونه گیری شد