مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1396 ساعت 11:252017-07-25اقتصادي

محصول هنداونه خوزستان با کیفیت و سالم است


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: محصول هنداونه استان خوزستان با کیفیت بالا و سالم است و کود و سموم مصرفی آن زیرنظر کارشناسان تعیین و استفاده می شود.

- محمد قاسمی نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تلاش های صورت گرفته در راستای تولید محصولات سالم، اظهار کرد: در سال های اخیر تلاش های فراوانی کردیم و بسیاری از سموم پرخطر کلاً حذف شده اند.

طبق نظر کارشناسان کشاورزی در این سال ها، بسیاری از سموم دارای دوره بالانس طولانی و با دوز بالا، حذف شده اند.

وی با اشاره به این که موضوع عودت هندوانه صادراتی ایران توسط کشور عمان ربطی به محصول هندوانه خوزستان ندارد، افزود: ممکن است صادرات از مبادی خوزستان باشد اما محصول متعلق به استان دیگری است و همچنین تأکید می کنیم محصولات استان خوزستان سالم و دارای کیفیت بالایی است و تقریباً سموم قالب استفاده برای این محصول در قالب بیولوژیک بکار گرفته می شود.

قاسمی نژاد در خصوص برنامه مصرف سموم شیمیایی عنوان کرد: یک برنامه در ارتباط با مصرف کود شیمیایی جهت مصرف بهینه و در قالب آزمون خاصی، داریم و ما نیز به عنوان مسئولان کشاورزی استان، به این موضوع اهمیت و توجه ویژه ای می کنیم و با کارشناسی و با استفاده از آزمایشگاه، کودی سالم و قابل مصرف را در اختیار گیاه قرار می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصول هنداونه خوزستان با کیفیت و سالم است

محصول هنداونه خوزستان با کیفیت و سالم است