مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1396 ساعت 09:412017-07-25سياسي

عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد رد پای عربستان در سردی روابط تاجیکستان و ایران


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کشورهایی که باعث سردی روابط بین تهران و دوشنبه شده، عربستان سعودی می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ، مرتضی صفاری نظنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: یکی از کشورهایی که باعث سردی روابط بین ایران و تاجیکستان شده، عربستان سعودی می باشد.

نظنزی در این زمینه افزود: مقامات تاجیکستان درک نکردند که عربستان سعودی از مؤسسان داعش محسوب می شود و قصد دارد ایدئولوژی تکفیری-تروریستی را در آسیای مرکزی منتشر کند.

وی تصریح کرد: در پی سردی روابط بین دوشنبه و تهران تعداد زیادی از نهادهای ایرانی در تاجیکستان تعطیل شدند، از جمله در ماه گذشته، سفارت ایران با درخواست دوشنبه دفاتر فرهنگی و اقتصادی خود را در شهر خجند استان سغد تعطیل کرد.

نظنزی ادامه داد: در مجموع در 2 سال اخیر در تاجیکستان کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز فرهنگی ایران و بیمارستان مشترک دولتی تاجیکستان و هلال احمر ایران از فعالیت باز ماندند.

این نماینده پارلمان ایران سردی روابط دوشنبه و تهران را به نقش پول های سعودی مرتبط دانسته و تصریح کرد: ریاض با دادن رشوه به برخی از مقامات تاجیک می خواهد روابط 2 کشور را خدشه دار و خراب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد رد پای عربستان در سردی روابط تاجیکستان و ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد رد پای عربستان در سردی روابط تاجیکستان و ایران