مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1396 ساعت 08:402017-07-25فرهنگي

یک"ماه" تا برپایی "سفره ایرانی" در سمنان


سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان از یکم تا سوم شهریور ماه امسال میزبان جشنواره سفره ایرانی، - فرهنگ گردشگری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم سلمانیان با اعلام این خبر افزود: رویداد گردشگری سفره ایرانی امسال و با حضور استان های منطقه چهار شامل سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی در استان سمنان برگزار می شود.

وی گفت: در این جشنواره غذاهای محلی استان های سمنان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی معرفی می شود و برگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به لیست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی کشور افزوده می شوند.

سلمانیان افزود: برگزاری مسابقه انتخاب پیش غذا و دسر و دمنوش برتر محلی و برپایی غرفه های ارائه غذاهای سنتی استان و صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی نیز از دیگر بخش های این رویداد است.

وی، برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد.

سلمانیان گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفی غذاهای بومی مهجور مانده یا در حال فراموشی، تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه های هر منطقه و ترغیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک"ماه" تا برپایی "سفره ایرانی" در سمنان

یک"ماه" تا برپایی "سفره ایرانی" در سمنان