مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1396 ساعت 01:202017-07-24اقتصادي

فعالیت 200 هزار خانه غیرمجازِ گردشگری در کشور


«تا کنون بیش از 200 هزار خانه و آپارتمان غیرمجاز در سراسر کشور شناسایی شده اند که بدون مجوز درحال خدمات دهی به گردشگران هستند.

» - تا کنون بیش از 200 هزار خانه و آپارتمان غیرمجاز در سراسر کشور شناسایی شده اند که بدون مجوز درحال خدمات دهی به گردشگران هستند.

این آماری است که معاونت گردشگری در جریان ساماندهی خانه های استیجاری به آن رسیده و رحمانی موحد - معاون پیشین گردشگری - در واپسین روزهای کاری اش آن را به ایسنا اعلام کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واژه خانه های استیجاری بیشتر از یک دهه قبل رسما وارد ادبیات خدمات گردشگری ایران شد، هرچند پیش از آن، این واژه با اصطلاح ویلاهای اجاره ای میان عامه مردم شناخته شده بود، اما در قوانین و دستورالعمل ها نه تنها جایگاهی رسمی نداشت، بلکه عمل متخلفانه نیز محسوب می شد تا این که در سال 1386، جمشید حمزه زاده - مدیرکل برنامه ریزی و توسعه گردشگری داخلی وقت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - از تدوین دستورالعمل منازل استیجاری خبر داد.

طرحی که از استان های پُر مسافری چون مازندران، گلستان، گیلان، اردبیل، خراسان رضوی و قم آغاز شد و بعد از یک دهه ویروس آن به همه کشور تسری پیدا کرد تا آنجا که حالا، صدای اعتراض تدوین کنندگان اولیه آن را نیز بلند کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 200 هزار خانه غیرمجازِ گردشگری در کشور

فعالیت 200 هزار خانه غیرمجازِ گردشگری در کشور