مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 17:302017-07-24سياسي

طرح ارتباط آیت الله کاشانی با رهبران کودتا 28 مرداد موضوع جدیدی نیست


استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه قبل از انقلاب، کودتای 28 مرداد روزی ملی بود و پس از انقلاب بدل به روزی سیاه تبدیل شد، گفت: کمتر حرکتی قبل و بعد از انقلاب صورت گرفته که به این واقعه رویکردی آکادمیک داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صادق زیباکلام در نشست بررسی تحلیلی رویدادهای 30 تیرماه 1331 تا 28 مرداد 1332 که در باشگاه اندیشه برگزار شد، با اشاره به اسناد تازه منتشر شده از سوی سازمان جاسوسی آمریکا اظهار کرد: برخی درباره این اسناد اظهار کردند که چنین اسنادی برای تخریب چهره آیت الله کاشانی است و عده ای هم سخن از تغییر نام اتوبان ایشان به نام دکتر مصدق به میان آوردند اما در نهایت شخصاً به این نتیجه رسیدم که آنچه را از این موضوع می فهم، به نگارش در بیاورم.

وی افزود: طرفداران آیت الله کاشانی در این زمینه سکوت کردند و منتقدان هم کوشیدند تا هم نسبت به ناسپاسی نظام نسبت به دکتر مصدق از سویی و خدشه وارد کردن به چهره ای که نظام از آیت الله کاشانی ساخته است، عمل کنند.

زیباکلام با بیان اینکه وجود ارتباط میان آیت الله کاشانی و رهبران کودتا به هیچ وجه موضوع تازه ای نیست، گفت: ایشان در مصاحبه هایی در همان دوره مطرح می کند که مصدق خیانتکار و سزای خیانتکار هم اعدام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ارتباط آیت الله کاشانی با رهبران کودتا 28 مرداد موضوع جدیدی نیست

طرح ارتباط آیت الله کاشانی با رهبران کودتا 28 مرداد موضوع جدیدی نیست